Mata treningowa – jaką wybrać?

0
49
mata-treningowa

Mata treningowa dostępna jest w każdym sklepie z wyposażeniem sportowym, a na jej zakup powinniśmy się zdecydować już na samym początku wyposażania domowej siłowni. Wbrew pozorom wybór wcale nie jest oczywisty, a mata, macie nie równe. Przedstawiamy 4 podstawowe typy mat do ćwiczeń.

Mata ochronna przyda się do zabezpieczenia podłogi

Mata ochronna nie służy stricte do wykonywania na niej ćwiczeń, ale oczywiście można ją w tym celu wykorzystać. Głównym założeniem stosowania maty ochronnej jest oczywiście zabezpieczenie podłoża, czyli np. domowych paneli, przed uszkodzeniem. Jej zakup warto rozważyć, jeżeli do treningów używamy ciężarów, lub sprzętu, który przesuwając się po podłodze mógłby ją porysować (np. step lub bosu).

Mata treningowa do gimnastyki

Mata treningowa do gimnastyki najczęściej mieć formę materaca. Przy zadaniach związanych z akrobatyką chcemy sobie zapewnić dużo większą amortyzację na wypadek upadku. Maty gimnastyczne są też wygodnym i praktycznym rozwiązaniem w procesie rehabilitacji. Z jednej strony chronią przed urazem, a z drugiej na tak miękkiej powierzchni trudniej jest utrzymać równowagę, co mądrze wykorzystane może dać wspaniałe rezultaty.

Mata treningowa do jogi

Mata do jogi to jeden z popularniejszych typów mat używanych w domowych kącikach fitness. Na ich korzyść zdecydowania przemawia możliwość zwinięcia ich w niewielki rulon i schowania w niewidocznym miejscu. Na macie do jogi swobodnie zmieści się całe Twoje ciało w pozycji leżącej, w związku z czym idealnie nadają się do relaksacji, czy medytacji. Maty tego typu są najcieńsze, ze wszystkich tu omawianych, więc polecamy ich stosowanie do mniej intensywnych aktywności, takich jak joga, pilates, czy stretching.

Mata treningowa do zajęć fitness

Mata treningowa rodem z sali do zajęć grupowych to najpopularniejszy i najbardziej uniwersalny rodzaj maty. Decydując się na wybór takiego sprzętu musimy przede wszystkim wziąć pod uwagę grubość i możliwość zwinięcia lub złożenia maty po treningu. Większość mata ma grubość 0,5-0,7 cm i jest to wymiar zapewniający z jednej strony komfort, a z drugiej strony stabilizację podczas ćwiczeń. Jeżeli zamierzasz korzystać z maty w domu, bądź zabierać ja na zajęcia grupowe, to koniecznie sprawdź, czy możesz ją złożyć, co znacznie ułatwi jej przechowywanie i transport. Maty, które muszą leżeć na płasko, możesz chować  za szafą, czy kanapą, ale jest to już nieco mniej praktyczne rozwiązanie.